Kongresy 15
15 05 23 Forum Bezpieczeństwa Banków 2023: wojna a tendencje w bezpieczeństwie informacji …..
XII Forum Bezpieczeństwa Banków (11.05.2023) to konferencja adresowana w szczególności do członków zarządów nadzorujących problematykę bezpieczeństwa banków, dyrektorów i specjalistów komórek bezpieczeństwa informatycznego, ochrony informacji, ryzyka operacyjnego, audytu, compliance, prawnych oraz przedstawicieli pionu kredytowego i detalicznego. Organizatorami Forum są: Centrum Prawa Bankowego i Informacji oraz Związek Banków Polskich.
XII Forum Bezpieczeństwa Banków otworzył dr Tadeusz Białek, prezes zarządu Związku Banków Polskich, który stwierdził, że Forum na stałe wpisało się w kalendarz wydarzeń dotyczących bezpieczeństwa.
Komitet zajmujący się bezpieczeństwem i cyberbezpieczeństwem – to również największy Komitet w strukturze ZBP i nie ma tu konkurencji pomiędzy bankami, a jest współpraca. Cyberprzestępcy stosują coraz bardziej wyspecjalizowane metody. Również w minionym roku nastąpił duży cyberatak z innego państwa po wybuchu wojny w Ukrainie.
Prezes ZBP dr Tadeusz Białek wspomniał również o udziale banków w funkcjonowaniu programów publicznych, takich jak choćby 500+.
Ważne jest także wzmacnianie odporności i neutralizacja działań dezinformacyjnych. Jak dodał, regulacje nie nadążają za rozwojem, na przykład dotyczy to wymiany informacji pomiędzy różnymi branżami. Rozwój międzybankowych systemów wymiany informacji jest jednym z priorytetów ZBP.
Bartosz Kublik, wiceprezes ZBP, będzie odpowiadał za obszar bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa, poinformował dr Tadeusz Białek.
Na zakończenie tej części Forum Bezpieczeństwa Banków 2023 dyrektor Piotr Balcerzak wręczył Medale Mikołaja Kopernika Związku Banków Polskich.
Czytaj także: Co zmienia powstanie w Polsce drugiego centrum przetwarzania danych w chmurze?
Sesja I: Banki w obliczu wojny hybrydowej – wczoraj, dzisiaj i jutro
Piotr Balcerzak, dyrektor Zespołu Bezpieczeństwa Banków w ZBP w wystąpieniu wprowadzającym do dyskusji mówił o problemie związanym z zachowaniem ciągłości działania banków.
W dyskusji panelowej, którą moderował Piotr Balcerzak, udział wzięli: Izabela Błachnio-Wojnowska, dyrektor Biura ds. Programu Cyberbezpieczeństwa i Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w BNP Paribas Bank Polska; Krzysztof Dąbrowski, dyrektor zarządzający Pionem Bezpieczeństwa w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego; Jarosław Górski, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa w mBanku; Krzysztof Justyński, dyrektor Pionu Bezpieczeństwa w PKO Banku Polskim; Wojciech Kordas, dyrektor Centrum Eksperckiego Przeciwdziałania Oszustwom w ING Banku Śląskim i Dominik Rozdziałowski, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Krzysztof Dąbrowski mówił o niepewności związanej z rozwojem wojny w Ukrainie i o tym, że podjęto działania wychodzące poza standardową rolę UKNF. Powstały zespoły, które miały za zadanie wzmóc odporność sektora.
Krzysztof Justyński podkreślił, że banki musiały podejmować trudne decyzje, a podjęte wtedy decyzje i działania mają również dziś znaczenie.
Jarosław Górski w trakcie dyskusji podkreślił znaczenie wsparcia urzędów UKNF a także NBP.
Izabela Błachnio-Wojnowska mówiła o pomocy Grupy, do której należy BNP Paribas BP, w przygotowaniu do trudnej sytuacji. Grupa miała doświadczenie z epidemią ebola w Afryce i przekazała informacje o zastosowanych rozwiązaniach, w tym dotyczących pracy zdalnej. To pomogło Bankowi przygotować się do pandemii i następnie do działania po wybuchu wojny w Ukrainie.
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
16 11 22 XXIV Ogólnopolskie Forum „Podatki, płace i rachunkowość w praktyce”, odbędzie się 16 listopada 2022r. w formie hybrydowej (stacjonarnie w Warszawie/transmisja online).
Wydarzenie jest skierowane do profesjonalistów w dziedzinie kard, płac, HR i rachunkowości. Ogólnopolskie Forum Podatki, Płace i Rachunkowość w praktyce gwarantuje najwyższy poziom merytoryki i wiedzę przekazywaną w zrozumiałej, łatwo przyswajalnej formie, która jest przyjazna dla uczestników.
Dynamiczne zmiany w przepisach sprawiają, że praca księgowych i kadrowych nie należy w ostatnim czasie do łatwych. Kolejne nowelizacje Polskiego Ładu i innych ustaw zmuszają do stałego aktualizowania swojej branżowej wiedzy.
Udział w Forum pozwoli uzupełnić brakujące wiadomości oraz pozwoli spotkać się z uznanymi w branży specjalistami i wymianę doświadczeń z innymi fachowcami. To doskonała forma rozwoju zawodowego.
Link do strony wydarzenia - https://ln.wip.pl/DLXy. Serdecznie zapraszamy !
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
12 10 22 Żabka w nowej odsłonie-mówi o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących
12 października br. Żabka uruchomi nową kampanię i pokaże swoim klientom, jak towarzysząc im w każdym momencie ich dnia, upraszcza ich życie, a tym samym uwalnia czas. Według badań to właśnie brak wolnego czasu jest dla współczesnych konsumentów jednym z najważniejszych wyzwań – barierą w realizowaniu pasji i zainteresowań, a często również źródłem stresu, frustracji i życiowego wypalenia. W odpowiedzi na to, Żabka w nowej kampanii w atrakcyjny i angażujący sposób opowiada o tym, jak dzięki swojej bliskości, dopasowanym produktom i wygodnemu procesowi zakupowemu, pomaga klientom uporać się z tym ważnym w życiu wyzwaniem.
Grupa Żabka została utworzona na początku 2021 roku i w jej obrębie funkcjonują: Żabka Polska – największa jednostka biznesowa, skupiająca obszar handlowy, Żabka Future – odpowiedzialna za nowe inwestycje, rozwój biznesu i narzędzi technologicznych oraz Przywództwo Strategiczne – trzy zespoły odpowiedzialne za wyznaczanie kierunków rozwoju całej Grupy poprzez budowanie strategii konsumenckich, personalnych i finansowych. W skład Grupy Żabka wchodzą także firma Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce oraz Dietly.pl, wiodąca platforma e-commerce w tym segmencie. Celem Grupy jest tworzenie i łączenie wygodnych i odpowiedzialnych rozwiązań w obszarze convenience, które ułatwiają klientom codzienne życie. Działania w obszarze społecznej i środowiskowej odpowiedzialności Grupa rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podjęła się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności.
Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2021: Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka 2021
Kontakt dla mediów: Biuro Prasowe Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 514 877 509
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
Wydarzenie skierowane jest do polskich przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem MŚP. Grupę docelową Forum stanowią przedsiębiorstwa planujące lub już realizujące ekspansję zagraniczną, instytucje otoczenia biznesu oraz przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego. Celem nadrzędnym przyświecającym wydarzeniu jest edukacja MŚP ukierunkowana na rozpowszechnienie wśród przedsiębiorców informacji o ofercie PAIH. Forum ma służyć edukacji w zakresie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych i procesu wspierania przez Agencję w podejmowaniu decyzji i realizacji ekspansji zagranicznej. Wydarzenie umożliwi również lepsze poznanie potrzeb przedsiębiorców, co pozwoli PAIH zapewnić im w przyszłości jeszcze bardziej kompleksowe wsparcie.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. ul. Krucza 50 00-025 Warszawa Zadzwoń: 22 334 99 44
Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. Kontakt dla mediów: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy do udziału w VIII Kongresie Obsługi Gotówki.
Tegoroczna edycja odbędzie się tradycyjnie w Novotel Warszawa Airport, ul. 1 Sierpnia 1.
Wydarzenie to otwarta platforma dyskusji między głównymi uczestnikami rynku a dostawcami technologii. Podmiotami, które aktywnie uczestniczą w tych procesach są w Polsce: NBP, PWPW, banki oraz firmy zajmujące się transportem, liczeniem i przechowywaniem gotówki.
Kongres organizowany jest przez Centrum Prawa Bankowego i Informacji oraz Związek Banków Polskich przy współudziale Narodowego Banku Polskiego oraz Polskiej Organizacji Firm Obsługi Gotówki (POFOG).
Podczas tegorocznej edycji skupimy się wokół następujących zagadnień:
· Zarządzanie gotówką w czasie agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę
· Narodowa strategia bezpieczeństwa obrotu gotówkowego
· Wyzwania związane z nowelizacją rozporządzenia MSWiA
· Transformacja rynku obrotu gotówkowego w Polsce
Informacje, program oraz formularz rejestracyjny: aleBank.pl/KOG
Dla przedstawicieli banków, pracowników sieci handlowych oraz środowiska naukowego udział jest bezpłatny. Zapraszamy.
Kontakt: Marta Rakowska e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. (22) 627 59 64
Kongres Obsługi Gotówki
Gotówka od zawsze towarzyszyła człowiekowi, już VII wieku p.n.e. Fenicjanie zaczęli ją stosować przy transakcjach i do dziś jest to najpopularniejsza forma realizacji płatności.
Mimo upływu lat, reklamowania wielu metod i sposobów płatności bezgotówkowych, nadal pozostaje ona ulubioną metodą płatności Polaków. Gotówkę darzymy największą sympatią i zaufaniem.
Kongresy Obsługi Gotówki zyskały sobie miano otwartej platformy dyskusyjnej, gdzie główni uczestnicy rynku i dostawcy technologii omawiają przyszłość gotówki w Polsce oraz planują jej nowoczesny i bezpieczny obrót. Tak było także na tegorocznym, VIII już Kongresie.
Podmiotami, które aktywnie uczestniczą w procesie logistyki wartości pieniężnych w Polsce są Narodowy Bank Polski, banki, operatorzy sieci bankomatów, dostawcy nowoczesnych technologii związanych z obsługą gotówką, jak również firmy zajmujące się jej procesowaniem oraz gwarantujące jej bezpieczne przechowywanie i transport.
To jedyna okazja do poznania oczekiwań uczestników rynku oraz możliwości zastosowania najnowszych rozwiązań technologicznych w logistyce wartości pieniężnych.
Kontakt dla sponsorów oraz dla uczestników z firm:
Karol Mazan Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 512 151 989
Paweł Wyżkiewicz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 692 388 492
Sprawy organizacyjne: Marta Rakowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. (22) 627 59 64
Centrum Prawa Bankowego i Informacji
Centrum Edukacyjno-Marketingowe ul. Solec 101/5 00-382 Warszawa
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk